REKLAMA
Znaleziono 549 wyników
W Radomiu powstanie wielki park logistyczno-produkcyjny i terminal kontenerowy intermodalny [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Radomiu powstanie wielki park logistyczno-produkcyjny i terminal kontenerowy intermodalny [WIZUALIZACJE]
W Radomiu, na terenach dawnej ciepłowni RADPEC powstanie terminal intermodalny wraz z parkiem logistyczno-produkcyjnym. Inwestorem jest spółka TG Park Północ. Biznesowym partnerem merytorycznym TSL jest NWIC – New Wave International Cargo. Powstanie wiele nowych miejsc pracy.
W Gdańsku otwarto wielki terminal T3 Baltic Hub w Porcie Gdańsk [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku otwarto wielki terminal T3 Baltic Hub w Porcie Gdańsk [FILMY]
Budimex SA, wiodący generalny wykonawca w kraju, ukończył znaczącą część prac budowlanych przy realizacji terminalu T3 Baltic Hub w Porcie Gdańsk, co pozwoliło na komercyjne uruchomienie części terminala i rozpoczęcie obsługi największych statków kontenerowych przy nowym nabrzeżu. To największy tego typu projekt hydrotechniczny realizowany w Polsce, a także jedna z największych takich realizacji w regionie Morza Bałtyckiego
W Gdańsku kosztem 450 mln euro powstaje wielki głębokowodny terminal na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku kosztem 450 mln euro powstaje wielki głębokowodny terminal na terenie Baltic Hub [FILMY]
W Gdańsku realizowana jest kolejna wielka inwestycja. Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Baltic Hub: W Gdańsku, za 450 mln zł powstaje wielki głębokowodny terminal  [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Baltic Hub: W Gdańsku, za 450 mln zł powstaje wielki głębokowodny terminal [FILMY]
W Gdańsku realizowana jest kolejna wielka inwestycja. Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
[Szczecin] I etap parku logistycznego ukończonyartykuł
Pokaż artykuł
[Szczecin] I etap parku logistycznego ukończony
Pierwszy etap centrum logistycznego North-West Logistic Park, budowanego na zapleczu portu w Szczeci...
[lubelskie] Podpisanie umowy na budowę terminala Portu Lotniczego Lublin S.A.artykuł
Pokaż artykuł
[lubelskie] Podpisanie umowy na budowę terminala Portu Lotniczego Lublin S.A.
Dziś, 24 października Port Lotniczy Lublin SA podpisał umowę z konsorcjum Budimex SA, na budowę term...
[Wrocław] SEGRO wybuduje kolejny etap swojego centrum logistyczo-produkcyjnego na Psim Polu artykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] SEGRO wybuduje kolejny etap swojego centrum logistyczo-produkcyjnego na Psim Polu
SEGRO Poland złozyło wniosek o pozwolenie na rozbudowę Segro Industrial Park Wrocław przy ulicy Bier...
Wrocław: Segro rozbuduje swoje centrum magazynowo-dystrybucyjne na Psim Poluartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Segro rozbuduje swoje centrum magazynowo-dystrybucyjne na Psim Polu
SEGRO Poland złożyło w sierpniu wniosek o pozwolenie na rozbudowę Segro Industrial Park Wrocław przy...
[Lublin] Port Lotniczy Lublin: terminal za miesiącartykuł
Pokaż artykuł
[Lublin] Port Lotniczy Lublin: terminal za miesiąc
Liczący 11 tys. metrów kwadratowych terminal będzie gotowy pod koniec sierpnia. Zamontowane są...
Gdynia: Nowy Publiczny Terminal Promowy prawie gotowyartykuł
Pokaż artykuł
Gdynia: Nowy Publiczny Terminal Promowy prawie gotowy
W czerwcu zakończona zostanie inwestycja Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – nowy Publiczny Termin...
ORLEN: terminal przeładunkowy CO2 z unijnym dofinansowaniemartykuł
Pokaż artykuł
ORLEN: terminal przeładunkowy CO2 z unijnym dofinansowaniem
Morski terminal przeładunkowy dwutlenku węgla – wspólne przedsięwzięcie ORLEN, Lafarge Cement S.A. i Air Liquide Polska – uzyskał grant Komisji Europejskiej na przygotowanie dokumentacji projektowej inwestycji oraz studiów wykonalności łańcucha dostaw. Budowa terminala przyczyni się do realizacji strategicznych celów koncernu w zakresie ograniczania emisji własnych CO2. Umożliwi także świadczenie usług związanych z zarządzaniem dwutlenkiem węgla na rzecz firm, dla których wychwytywanie i sekwestracja CO2 jest jedyną dostępną technologią umożliwiającą redukuję emisji. W latach 2027-2030 ORLEN będzie dysponować potencjałem zagospodarowania lub sekwestracji 3 mln ton CO2 rocznie.
Terminal Przeładunkowo-Magazynowy Polimery Police warunkowo odebranyartykuł
Pokaż artykuł
Terminal Przeładunkowo-Magazynowy Polimery Police warunkowo odebrany
Grupa Azoty Polyolefins S.A. podpisała z Hyundai Engineering Co. Ltd., Generalnym Wykonawcą Polimerów Police, dwustronne protokoły Warunkowego Odbioru Tymczasowego dla podprojektu Instalacji Polipropylenu i podprojektu Terminala Przeładunkowo-Magazynowego H&ST.
W Porcie Szczecin powstanie uniwersalny terminal przeładunkowyartykuł
Pokaż artykuł
W Porcie Szczecin powstanie uniwersalny terminal przeładunkowy
Kolejna firma zdecydowała się zainwestować na terenie szczecińskiego Portu. Powstanie nowy uniwersalny terminal przeładunkowy. Umowa na dzierżawę działki sąsiadującej z nowym Nabrzeżem Norweskim na Ostrowie Grabowskim podpisana.
Woj. kujawsko-pomorskie kupuje pięć nowych pociągów elektrycznychartykuł
Pokaż artykuł
Woj. kujawsko-pomorskie kupuje pięć nowych pociągów elektrycznych
Samorząd województwa kupuje w Pesie Bydgoszcz pięć nowych nowoczesnych pociągów elektrycznych, które bydgoski producent dostarczy w 2027 roku. Podczas ceremonii przekazania stosownej umowy z wiceprezesem spółki Maciejem Maciejewskim spotkali się w piątek (28 czerwca) marszałek Piotr Całbecki i wicemarszałek Aneta Jędrzejewska.
Rosną możliwości przewozów towarów na sieci PLK SA. Skorzysta gospodarka krajowaartykuł
Pokaż artykuł
Rosną możliwości przewozów towarów na sieci PLK SA. Skorzysta gospodarka krajowa
Pociągi towarowe przyśpieszyły. PLK SA podniosły parametry dla składów cargo na prawie 1 500 toro-kilometrów linii. Dzięki temu ładunki mogą być sprawniej dowożone do polskich portów oraz na linii wschód - zachód.
Rusza budowa terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Rusza budowa terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia [FILM]
W związku z realizacją projektu unijnego „Budowa terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia”, dofinansowanego w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF), podpisana została umowa na roboty budowlane pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A., a NDI Spółką Akcyjną z siedzibą w Sopocie.
Czy lotnisko w Radomiu jest potrzebne?artykuł
Pokaż artykuł
Czy lotnisko w Radomiu jest potrzebne?
Badania ruchu lotniczego oraz prognozy zrealizowane na rzecz CPK mówią o rosnących potrzebach na polskich lotniskach – stąd inwestycje w CPK oraz Radom. Jednak ruch lotniczy nie jest tak duży, jak zakładano – miał osiągnąć 250 tys. osób w tym roku i 450 tys. w przyszłym. Tymczasem jest niższy o około 40% – czyli o ponad 100 tysięcy osób. Nie wiadomo także, jak ruch będzie kształtował się po sezonie – jesienią i zimą. Stąd budowanie kolejnych lotnisk może być deficytowe – a to oznacza dopłacanie do ich utrzymania z budżetu – czyli z kieszeni podatnika. To stawia pod znakiem zapytania – czy takie inwestycje, jak lotnisko w Radomiu, mają sens?
GAZ-SYSTEM zakończył rozbudowę Terminala LNG w Świnoujściu [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
GAZ-SYSTEM zakończył rozbudowę Terminala LNG w Świnoujściu [FILM]
Inwestycja za 1,7 mld zł, w ramach której zbudowano trzeci zbiornik na gaz i drugie nabrzeże, zwiększy zdolność regazyfikacyjną terminalu z 6,2 mld m sześć. rocznie do 8,3 mld m sześć.
Końcem roku pojedziemy pociągiem z Wrocławia do Świdnicyartykuł
Pokaż artykuł
Końcem roku pojedziemy pociągiem z Wrocławia do Świdnicy
Ruch pasażerski na linii kolejowej relacji Wrocław Główny – Jedlina-Zdrój zawieszono w 2000 roku. Ko...
Na terenie Kraków Airport otwarto nowy terminal cargo [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Na terenie Kraków Airport otwarto nowy terminal cargo [FILM+ZDJĘCIA]
Kolejna nowa inwestycja na terenie portu lotniczego Kraków-Balice. 12 maja na tym drugim co do wielkości lotnisku w Polsce oficjalnie otwarto nowy terminal cargo. Całość inwestycji obejmuje 49 186 metrów kwadratowych, to niemal tyle, ile wynosi powierzchnia 7 pełnowymiarowych boisk piłkarskich. Sześć pojazdów, które można obsługiwać równocześnie zamiast dotychczasowych dwóch, 9 miejsc postojowych dla tirów, 15 miejsc dla samochodów dostawczych, 2 300 mkw. powierzchni magazynowej i roczna przepustowość szacowana na poziomie 8 tysięcy ton - tak w skrócie wyglądają możliwości tego obiektu.
REKLAMA